Žádost o informace nemusí být opatřena zaručeným elektronickým podpisem, postačí obyčejný e-mail. Žádost však v některých případech, kdy je to nutné pro její vyřízení, musí obsahovat údaje podle § 14 odst. 2 zákona č. 106/1999 Sb., tj. jméno, příjmení, datum narození, adresu místa trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště.
Ustanovení správního řádu, na které potvrzení o přijetí žádosti odkazuje, se netýká podání žádosti, protože ta se nepodává podle správního řádu. Týkalo by se až případného odvolání. Naopak u stížnosti se v poslední době vlivem nálezu Ústavního soudu vyvinul názor, že ji lze podat též obyčejným e-mailem.
Zaslané potvrzení je ale automaticky vygenerovaný e-mail a nevztahuje se tak konkrétně jen k Vaší žádosti o informace. Jakmile marně uplynula lhůta pro rozhodnutí o žádosti, je možné podat stížnost na nečinnost povinného subjektu (§ 16a odst. 1 písm. b) InfZ). Jak jsem uvedli, lze ji podat též obyčejným e-mailem, ale povinné subjekty to často nevědí, proto lze raději doporučit, nemáte-li elektronický podpis, po zaslání e-mailem ji ještě podat ji běžným dopisem adresovaným povinnému subjektu, pod který se podepíšete (příp. ústně do protokolu přímo na Magistrátu).
JL
také Vám mohli vydat rozhodnutí o odmítnutí a to doručovat na nějakou adresu fyzicky
je dobré zjistit kde vlastně žádost skončila - MHMP je hodně velký úřad :-)