Vtip tohoto dotazu spočívá v pochopení různých forem přístupu k informací, které se překrývají.
Především platí, že každý (i běžný občan) má podle Infozákona právo získat informace o fakturách i formou nahlížení (§ 4a odst. 2 písm. d) Infozákona ve znění platném od 10.9.2015). Toto právo tedy logicky musí mít i člen zastupitelstva i předseda KV.
V případě, kdy by faktura obsahovala některé chráněné informace (např. rodné číslo, datum narození, přesnou adresu fyzické osoby), což ale není běžné, pak by tato chráněná informace byla vyloučena z poskytnutí běžnému žadateli dle Infozákona. Ovšem člen zastupitelstva, a tedy i předseda KV, se mohou seznamovat i s těmito údaji.
Jednací řád kontrolního výboru tedy k těmto základům přidává již jen procesní postup, který je v případě kontrolní akce KV charakterizovaný tím, že členové KV při provádění kontrolní činnosti dostávají k nahlédnutí dokumenty bezprostředně, na vyžádání, tedy bez jakýchkoli lhůt a podávání zvláštních žádostí.
A naopak, pokud žadatel, který podal podle Infozákona nebo podle zákona o obcích žádost o nahlédnutí do faktur, je zároveň členem zastupitelstva a případně i předsedou kontrolního výboru (žádá tedy mimo kontrolní akci KV), pak mu toto nahlédnutí musí být umožněno včetně veškerých obsažených údajů, ovšem v procesním postupu podle Infozákona, tedy na základě jeho žádosti a ve stanovené lhůtě.
Závěr: můžete nahlížet do přijatých a vydaných faktur obce.