Podle toho, jak je určitá obec uspořádána vnitřně, zda má radu, zda rada pověřila starostu vyřizováním žádostí, anebo dokonce přímo starosta na základě § 103 odst. 4 písm. e) zákona o obcích, může starosta vyřizovat žádosti podle Infozákona. Ve vztahu k tomu, zda byla žádost vyřízena řádně nebo ne, to však nemá význam. Požadované informace buď byly poskytnuty, anebo nebyly. Pokud jich část poskytnuta nebyla, může žadatel podat stížnost podle § 16a odst. 1 písm. c).
Forma poskytnutí žádané informace není upravena, lze tak učinit i prostým e-mailem.
Z hlediska zákona o archivnictví a spisové službě by každé podání mělo být vyřízeno v rámci spisu a mělo by být označeno jednoznačným identifikátorem, například jednacím číslem, a samozřejmě též vedeno v evidenci. Ta je nutná i pro výroční zprávu podle § 18 InfZ.
Zjistit, zda se žádostí zabývala rada nebo zastupitelstvo (aniž by to bylo jejich povinností), lze z jejich zápisů a usnesení, které bývají často zveřejňovány, anebo je lze získat opět žádostí o informace. Požádat lze i přímo o tuto informaci, ovšem pokud jsou dostupné zápisy, z nichž to plyne, bylo by to zbytečné obtěžování – každý žadatel by se měl dotazovat jen na to, co nemůže sám zjistit z dostupných zveřejněných zdrojů.