Pracovník podatelny a kontrola základních náležitostí podání

David

24. 3. 2018 | Počet zhlédnutí: 61 | Počet komentářů: 1

Pokud je na podání absentuje podpis (na obou kopiích), pracovník podatelny má na tuto skutečnost upozornit? Podle vyjádření jednoho úřadu není pracovník podatelny oprávněnou úřední osobou dle §15, a proto mu nepřísluší podání jakkoliv hodnotit. Tzn., není oprávněn upozornit ani na absenci tak základní a zásadní náležitosti podání, jako je podpis. To učiní až následně oprávněná úřední osoba. I když si za absenci podpisu může občan, vznikají mu zbytečné náklady (pošta, doprava, čas) s tím, aby podpis doplnil.

Z vyjádření úřadu tedy vyplývá, že pracovník podatelny by měl v podstatě potvrdit i prázdný list papíru.

Oldřich Kužílek

Poradce pro otevřenost veřejné správy

28. 3. 2018

Pokud je podáním žádost o informace, pak nevyžaduje vlastnoruční podpis.

V případech, kdy se vyžaduje vlastnoruční podpis, není povinností pracovníka podatelny na tuto skutečnost upozornit.

Vkládat reakce mohou jen přihlášení uživatelé!
Nemáte ještě u nás účet? Zaregistrujte se!

Nenašli jste odpověď na váš problém? Nezoufejte, popište nám
ho a my vám odpovíme.

Souhlasíte, že úřady nemají občanům nic tajit?

Donoři

V minulosti podpořili také

RSJ SCIO GopayFond Otakara MotejlaUS embassy