odmítnutí - termín
9. 4. 2016 | Počet zhlédnutí: 1852 | Počet komentářů: 1
Dobrý den,
9.3.2016 jsem se obrátila (krom jiného) na obecní úřad s žádostí o poskytnutí kopie jednoho jediného platebního dokladu. Dne 7.4.16 mi bylo sděleno, že povinný subjekt za tuto informaci požaduje úhradu 255,- Kč, která byla odůvodněna listováním ve starém,již nepoužívaném programu, jeho zpětnou instalací a následném zpracování mých požadavků.
S požadavkem na poskytnutí kopie stejného platebního dokladu se dne 3.2.16 obrátil jiný občan. Dne 29.2.16 mu byl sdělen požadavek na úhradu nákladů v ceně 365,- Kč, které byly zdůvodněny prolistováním 4 ks šanonů z roku 2014,kdy 1 šanon obsahuje cca 200 stran textu a zpracování jeho požadavků.
Požadavky povinného subjektu se liší jak ve výšce ceny úhrady (za stejnou věc), tak v objasnění na základě jakých skutečností a jakým způsobem byla výše úhrady povinným subjektem vyčíslena (§17 odst.3).
Z citovaného ustanovení vyplývá. že výše úhrady musí být žadateli oznámena před poskytnutím informace. Zákon 106 rovněž uvádí, že informace musí být poskytnuta v zákonné lhůtě 15 dnů od podání žádosti.
V postupu povinného subjektu vidím rozpory se zákonem 106/1999 Sb., a prosím o sdělení,zda skutečně se o rozpor jedná a jakým způsobem se mohu bránit. Konkrétně -
1) sdělení o požadavku úhrady mi bylo sděleno po uplynutí zákonné lhůty
2) zdůvodnění požadované úhrady bylo ve věci stejného požadavku vyčísleno povinným subjektem zcela odlišným způsobem (hledání v zastaralém programu - elektronická forma vs. prohledání 4 ks šanonů z roku 2014 - fyzická forma).
3) Rozdíl mezi stanovením ceny úhrady za poskytnutí stejné informace činí 110,- Kč a tedy výše úhrady nemohla být stanovena na základě stejného zdůvodnění její výšky.
Děkuji za odpověď