Postup povinného subjektu je jednoznačně nesprávný. Neveřejnost jednání neznamená neveřejnost informací. Povinný subjekt je povinen informace poskytnout.
Pro posouzení je důležitá konkrétní formulace žádosti a konkrétní formulace jejího odmítnutí.
Obecně lze říci, že jako zastupitel máte takřka neomezené možnosti k získání informací. Ze zákona máte právo požadovat od zaměstnanců obce zařazených do obecního úřadu, jakož i od zaměstnanců právnických osob, které obec založila nebo zřídila, informace ve věcech, které souvisejí s výkonem Vaší funkce; informace musí být poskytnuta nejpozději do 30 dnů (§ 82 písm. c) zákona o obcích). Jako členu zastupitelstva vám nemůže být odepřena informace z důvodu ochrany osobních údajů, obchodního tajemství ani nehotovosti (přípravné fáze) informace.
Kontrolní výbor (či jeho předseda) musejí mít přístup ke všem usnesením rady a podkladovým materiálům. Výbor by nemohl plnit své povinnosti podle § 119 odst. 3 zákona o obcích. Tento přístup k informacím je přitom nutný i před jednáním rady - jak vyplývá i z čl. 4 odst. 1 Statutu Kontrolního výboru zastupitelstva města, jehož jste členem.
Čl. 4 odst. 1 Statutu kontrolního výboru:
"Při výkonu kontrolní činnosti mohou členové kontrolního výboru nahlížet do dokladů uložených na Magistrátu města nebo do dokladů uložených v organizačních složkách města."
Postup: můžete se proti tomuto písemnému rozhodnutí o odmítnutí odvolat podle § 16 InfZ (zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím). Odvolání vyřídí krajský úřad (odvolání podáváte k povinnému subjektu, který Vám odmítl informace vydat).
Ještě předtím lze doporučit vyzvat povinný subjekt, aby materiály poskytl, protože tento spor nemůže v žádném případě (alespoň na základě neveřejnosti jednání) vyhrát.