lhůta pro novou odpověď po úspěšném odvolání
Hana Jandová
23. 4. 2015 | Počet zhlédnutí: 3284 | Počet komentářů: 3
Dne 26. ledna 2015 jsem zastupitelstvu MČ Praha 12 podala žádost o informace (její znění viz níže). Odpověď mi byla částečně odmítnuta, proti čemuž jsem se odvolala. Na odvolání z 23. února 2015 jsem dostala od magistrátu odpověd až 7. dubna 2015 (zrušení a vrácení k novému projednání městské části Praha 12). Magistrát přitom podle mě nedodržel lhůtu pro rozhodnutí o odvolání, proto jsem podala stížnost na nečinnost. Odvolání jsem podávala přes datovou schránku, přesto jsem pro rozhodnutí musela na poštu. Dělá to na mě dojem, že úřadům jde o co největší oddálení odpovědi, případně způsob, jak mi sdělit co nejméně informací. Navíc nyní ani nevím, odkdy běží úřadu nová lhůta pro odpověď. Prosím tedy o Váš názor na postup magistrátu a odůvodnění.
Původní dotaz:
Žádám o informace k činnosti JUDr. Jiřího Gorčíka pro MČ Praha 12 v době od ustavujícího zasedání zastupitelstva dne 27.11.2014 do doby podání této žádosti. JUDr. Gorčík byl a je stále veden jako právník v odboru kanceláře tajemníka Úřadu městské části Praha 4. Toto jeho zařazení si lze snadno ověřit na webových stránkách městské části Praha 4. Proto je přinejmenším podivné, že od začátku prosince 2014 se tento úředník radnice Prahy 4 pravidelně vyskytuje v oddělení starostky MČ Praha 12 a dokonce mu v tomto oddělení byla přidělena vlastní kancelář! Žádám o informaci, zda má uzavřenu dohodu o provedení práce či pracovní činnosti nebo jiný pracovně právní vztah, výši odměny, jaké činnosti vykonává a v jakém časovém období. Dále žádám o poskytnutí výkazu práce, na základě kterého mu byla vypočítána a vyplacena odměna z rozpočtu MČ Praha 12, dohody či smlouvy, na základě které pro MČ P12 pracuje a také výsledky jeho práce.
JL
ve vztahu k nové lhůtě magistrát uvádí, že lhůta začíná běžet až po fyzickém vrácení spisu podřízenému orgánu - což ale může být v jeho podání i několik měsíců po vydání rozhodnutí
nečinnost k vydání rozhodnutí o odvolání je postižitelná až po výrazně delší době (je třeba nedříve podat nadřízenému Ministerstvu vnitra žádost o opatření proti nečinnost magistrátu a teprve po dalších 30 dnech je pak příp. možné podat správní žalobu proti nečinnosti - sop 2tis. Kč, jejíž projednání trvá u Městského soudu v Praze asi 6 měsíců)
záměrné porušování lhůt u InfZ (předkládání, vydání rozhodnutí, vracení spisu) je zcela běžnou (ale zcela nepostižitelnou) praxí
JL
ještě vyjádření Ministerstva vnitra k počítání lhůty (podle č.j. MV-110360-11/ODK-2013 ze dne 8.11.2013):
"Nadřízený orgán konstatuje, že počátek lhůty pro nové vyřízení žádosti je třeba určit ode dne vrácení správního spisu spolu s pravomocným rozhodnutím o odvolání povinného subjektu, neboť právní moc odvolacího rozhodnutí a vrácení spisu povinnému subjektu jsou nezbytnými kumulativními podmínkami, aby povinný subjekt mohl žádost znovu věcně vyřizovat (právní moc odstraňuje rušené rozhodnutí, vrácení spisu zajišťuje povinnému subjektu podklady potřebné pro nové vyřízení žádosti). (viz Furek, Adam, Rothanzl, Lukáš. Zákon o svobodném přístupu k informacím a související předpisy: komentář. 2. vydání. Praha: Linde 2012. str. 701). Z tohoto důvodu nadřízený orgán povinnému subjektu vrací nejprve spisový materiál (s rozhodnutím o odvolání) za tím účelem, aby povinný subjekt měl dostatečný prostor pro včasné posouzení a následné vyřízení žádosti, přičemž povinnému subjektu je pak "dodatečně" poslán i další stejnopis vydaného rozhodnutí opatřený doložkou právní moci. "