Pravděpodobně půjde o běžný postup, kdy obce ve spolupráci se soukromou firmou shromáždí větší počet odběratelů služby (elektřina, plyn), aby firma v jejich zastoupení sjednala u dodavatele výraznější slevu.
Obce to často dělají zároveň v souvislosti s vlastním vyjednáváním o dodávce energií pro obec, občany vlastně "přiberou" aby celkový objem vyjednávané dodávky byl co největší a šance na vyšší slevu také.
Postup lze zahrnout pod výkon samostatné působnosti podle § 35 zákona o obcích:
(1) Do samostatné působnosti obce patří záležitosti, které jsou v zájmu obce a občanů obce, pokud nejsou zákonem svěřeny krajům nebo pokud nejde o přenesenou působnost orgánů obce nebo o působnost, která je zvláštním zákonem svěřena správním úřadům jako výkon státní správy, a dále záležitosti, které do samostatné působnosti obce svěří zákon.
(2) Do samostatné působnosti obce patří zejména záležitosti uvedené v § 84, 85 a 102, s výjimkou vydávání nařízení obce. Obec v samostatné působnosti ve svém územním obvodu dále pečuje v souladu s místními předpoklady a s místními zvyklostmi o vytváření podmínek pro rozvoj sociální péče a pro uspokojování potřeb svých občanů. Jde především o uspokojování potřeby bydlení, ochrany a rozvoje zdraví, dopravy a spojů, potřeby informací, výchovy a vzdělávání, celkového kulturního rozvoje a ochrany veřejného pořádku.
Z hlediska otevřenosti veřejné správy lze postup považovat za přijatelný, vhodné by ale bylo, aby obec tuto souvislost a své právní postavení v ní občanům jasně vysvětlila.