Co musí být v žádosti uvedeno?

FAQ

1. 12. 2014 | Počet zhlédnutí: 1727 | Počet komentářů: 1

Co musí být v žádosti uvedeno? 

Oldřich Kužílek

Poradce pro otevřenost veřejné správy

7. 2. 2015

Pro žádost neexistuje žádný závazný formulář. Obsahové náležitosti písemné žádosti upravuje ustanovení § 14 InfZ. Do žádosti uveďte název a adresu úřadu, po kterém informace žádáte.

Dále musí být ze žádosti zřejmé, že se domáháte poskytnutí informace ve smyslu InfZ. Uveďte proto v textu výslovný odkaz na tento zákon, například: „Podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím žádám o poskytnutí těchto informací .......". Vyhněte se formulacím jako například: „To by mě tedy zajímalo...“.

Žádost podávaná fyzickou osobou (tedy člověkem, nikoli firmou) by měla obsahovat také její jméno, příjmení, datum narození a adresu místa trvalého pobytu. Můžete uvést i adresu pro doručování, pokud je jiná než adresa vašeho trvalého pobytu nebo aktuálního bydliště. Adresou pro doručování může být také e-mailová adresa.

Právnická osoba by pak v žádosti měla uvést název, identifikační číslo, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla.

Vkládat reakce mohou jen přihlášení uživatelé!
Nemáte ještě u nás účet? Zaregistrujte se!

Nenašli jste odpověď na váš problém? Nezoufejte, popište nám
ho a my vám odpovíme.

Souhlasíte, že úřady nemají občanům nic tajit?

Donoři

V minulosti podpořili také

RSJ SCIO GopayFond Otakara MotejlaUS embassy