Co musí být v žádosti uvedeno?
FAQ
1. 12. 2014 | Počet zhlédnutí: 1727 | Počet komentářů: 1
Co musí být v žádosti uvedeno?
Pro žádost neexistuje žádný závazný formulář. Obsahové náležitosti písemné žádosti upravuje ustanovení § 14 InfZ. Do žádosti uveďte název a adresu úřadu, po kterém informace žádáte.
Dále musí být ze žádosti zřejmé, že se domáháte poskytnutí informace ve smyslu InfZ. Uveďte proto v textu výslovný odkaz na tento zákon, například: „Podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím žádám o poskytnutí těchto informací .......". Vyhněte se formulacím jako například: „To by mě tedy zajímalo...“.
Žádost podávaná fyzickou osobou (tedy člověkem, nikoli firmou) by měla obsahovat také její jméno, příjmení, datum narození a adresu místa trvalého pobytu. Můžete uvést i adresu pro doručování, pokud je jiná než adresa vašeho trvalého pobytu nebo aktuálního bydliště. Adresou pro doručování může být také e-mailová adresa.
Právnická osoba by pak v žádosti měla uvést název, identifikační číslo, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla.
Právníci a studenti vyšších ročníků práv - pošlete nám
e-mail