Chybějící podpis na odvolání
Aleš Dohnal
28. 12. 2016 | Počet zhlédnutí: 2863 | Počet komentářů: 3
Tuto žádost o inforamci, respektive žádosti, jsem již na Vašem webu řešil (http://https://goo.gl/49YMao a http://https://goo.gl/IZp1SK). Řídil jsem se Vašimi radami, podal jsem již druhé odvolání, ale jako odpověď mi od nadřízeného orgánu - krajského úřadu - mi tentokrát přišlo pouhé sdělení. Odvolání jsem podal včas (nejprve e-mailem bez zaručeného el. podpisu), které jsem ale v pětidenní lhůtě potvrdil na podatelně. Nicméně podle krajského úřadu i tato odvolání měla stejný nedostatek jako ta elektronická - chyběl jim podpis. Cituji ze sdělení krajského úřadu “Magistrát města zcela legitimně předpokládal, že bude elektronické podání pana Aleše Dohnal bez uznávaného elektronického podpisu v souladu s ustanovením par. 37 odst. 4 správního řádu do 5 dnů potvrzeno a doplněno předpesaným způsobem. Této povinnosti vyplývající ze správního řádu si byl vědom i pisatel, když poslední den pro možnost potvrzení svého podání podal osobně na podatelnu magistrátu písemné odvolání, ovšem opět bez vlastnoručního podpisu. (....) Jak již bylo uvedené výše, nenastala tak v daném případě situace, že by zmíněné písemnnosti byly způsobilé vyvolat řádné odvolací řízení před odvolacím orgánem.” Magistrátu a ani kraji nevěřím, podání jsem si nechal potvrdit na podatelně, mám kopie i s razítkem podatelny magistrátu. Obě kopie jsou samozřejmě podepsané a pamatuji si, že jsem podepisoval i originály. S odborem hlavního architekta, který o informace žádám, jsem dlouhodobě takzvane “na kordy” a zejména zvukový záznam veřejného projednání je pro zmíněný odbor velmi citlivá věc. “Vyrobit” podání bez podpisu je pro zaměstnance magistrátu záležitost pár vteřin, moje odvolání měli i v elektronické podobě. Stačilo vytisknout jediný soubor. Navíc k čemu mi bylo mít podání potvrzené podatelnou?
Jak mám dále postupovat? V příloze zasílám sdělení krajského úřadu (argumentace je zcela shodná u obou podání). Jinou písemnost jsem neobrdžel, magistrát mě například nevyzval k doplnění podání o podpis.
JL
můžete dojít nahlédnout do spisu co k tomu vlastně mají či nemají
jinak nejjednodušší je asi mít samostatně elektronický podpis, kterým email podepíšete (není potřeba datová schránka)
David
Vážený pane inženýre,
mám to tedy chápat tak, že pokud je na podání absence podpisu (nikoliv pouze na jedné z kopií), pracovník podatelny má na tuto skutečnost upozornit? Podle vyjádření jednoho úřadu není pracovník podatelny oprávněnou úřední osobou dle §15, a proto mu nepřísluší podání jakkoliv hodnotit. Tzn., není oprávněn upozornit ani na absenci tak základní a zásadní náležitosti podání.
A pokud ještě mohu mít dotaz, jak poznám pracovníka podatelny, pokud nesedí v místnosti označené jako podatelna - pouze tím, že podání přijal?
Děkuji za případnou reakci.