Na tuto otázku bohužel není jednoznačný výklad. Rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 30. 4. 2013, č. j. 1 Ans 3/2013 - 57, kde NSS vyslovil názor, že "uplatněním požadavku na úhradu nákladů přestává běžet lhůta k poskytnutí informací". Není však jasné, zda jde o stavění lhůty (kdy poté pokračuje tam, kde se zastavila, běží tedy jen její zbytek) nebo její přerušení (kdy poté začíná běžet od počátku znovu celá).
Též existuje výklad, že vzhledem k mlčení zákona k této věci se uplatní ustanovení § 6 odst. 1 správního řádu s tím, že informace musejí být po úhradě nákladů poskytnuty "bez zbytečných průtahů", resp. v "přiměřené lhůtě".
Nepravděpodobný, ale také možný výklad (není v judikatuře ani v odborné literatuře zmiňován) je, že se lhůta staví. To znamená, že pokud vůči Vám povinný subjekt uplatnil požadavek na úhradu nákladů např. 8 dní ode dne, kdy mu byla doručena Vaše žádost o informace, po doručení zmíněného rozhodnutí nadřízeného úřadu Vám bude muset požadované informace poskytnout do 7 dnů.
Závěr:
Co je jisté, že povinný subjekt by Vám měl požadované informace poskytnout nejdéle do 15ti dnů od okamžiku, kdy se dozvěděl o "vyřešení otázky úhrady nákladů", tedy od doručení zmíněného rozhodnutí nadřízeného úřadu, který úhradu zrušil.
Pokud povinný subjekt neposkytne informaci do 15 dnů od doručení rozhodnutí nadřízeného úřadu, bude třeba podat stížnost podle § 16a odst. 1 písm. b) InfZ.