adresa pro doručení

Jaroslav Malát

10. 4. 2015 | Počet zhlédnutí: 1838 | Počet komentářů: 1

Žádost o informaci jsem poslal elektronicky (příloha mailu v pdf) na adresu uvedenou jako kontaktní z webu Lesů ČR, krajské ředitelství Brno tedy oi16@lesycr.cz. Ústně mám z potvrzeno, že žádost obdrželi. Žádost jsem odeslal mailem 11.3.2015, ale odpovědi jsem se písemné nedočkal. Přiložený soubor pdf obsahoval v adrese jméno zaměstnance a "Lesy ČR, krajské ředitelství Brno, Jezuitská 13, 60200 Brno". Nevím jestli je dotyčný zaměstnanec fakticky stále zaměstnancem Lesů ČR, ale informace se týkala záležitosti, kterou jsem s touto osobou v roce 2012 řešil, a proto jsem to logicky směřoval s upřesněním na ni. Je toto prosím důvod, neposkytnutí informace? Domnívám se že ne, ale s Lesy ČR se již delší dobu neshodujeme. Nebo může být důvodem neposkytnutí informace použitá mailová adresa krajského ředitelství a měl jsem žádost správně poslat na mailovou adresu ředitelství do Hradce Králové?

10. 4. 2015

Podle § 5 odst. 1 písm. b) zákona o svobodném přístupu k informacím zveřejňují povinné subjekty "místo a způsob, jak získat příslušné informace", tj. adresu podatelny. Lesy ČR, krajské ředitelství Brno je organizační jednotkou povinného subjektu a jako takové musí žádosti na své kontaktní adrese přijímat a případně je postupovat dále. Pakliže na Vaši elektronickou žádost neodpovědělo, je to důvodem k podání stížnosti na postup při vyřizování žádosti o informace podle § 16a odst. 1 b), tj. stížnost na nečinnost. 

Na druhou stranu, Vaše podání obsahovalo určité vady. Ačkoli jste jednal v dobré víře kontaktovat přímo osobu, která se žádosti týká, Vaše podání nebylo "úkonem směřujícím vůči správnímu orgánu", jak to vyžaduje § 37 odst. 1 správního řádu. Takový postup by byl ve světle soudní judikatury v pořádku, kdyby povinný subjekt neměl svou kontaktní adresu nikde uvedenu. Protože takovou adresu ředitelství na webu Lesů ČR uvádí, měla žádost směřovat přímo na ni jako na právnickou osobu.

Tato vada Vašeho podání ovšem nezakládá důvod pro nečinnost povinného subjektu. Pakliže měl povinný subjekt pochybnosti o tom, komu byla žádost určena, měl Vám podle § 37 odst. 3 správního řádu pomoci nedostatek odstranit anebo Vás vyzvat k nápravě v určené lhůtě. Předtím podáním stížnosti proto doporučujeme pro jistotu poslat ještě jednu žádost, a to povinnému subjektu jako samostatné osobě práva, abyste měl v případném sporu lepší pozici.

Vkládat reakce mohou jen přihlášení uživatelé!
Nemáte ještě u nás účet? Zaregistrujte se!

Nenašli jste odpověď na váš problém? Nezoufejte, popište nám
ho a my vám odpovíme.

Souhlasíte, že úřady nemají občanům nic tajit?

Donoři

V minulosti podpořili také

RSJ SCIO GopayFond Otakara MotejlaUS embassy