nadřízený orgán zdravotní pojišťovny - žaloba proti nečinnosti

ernym

13. 2. 2015 | Počet zhlédnutí: 2581 | Počet komentářů: 3

Vojenská zdravotní pojišťovna mi na žádost o informace (adresovanou do datové schránky) vůbec neodpověděla, na podanou stížnost neragovala (nyní skoro 40 dní). Komu mohu adresovat žádost o uplatnění opatření proti nečinnosti? Jakou roli zde hrají samosprávné dozorčí rady?

Oldřich Kužílek

Poradce pro otevřenost veřejné správy

13. 2. 2015

Pokud jste již podal stížnost podle § 16a odst. 1 písm. b), a tato nebyla do 22 (7+15) dnů nijak vyřízena, vyčerpal jste tak již prostředky k ochraně proti nečinnosti. Žádost o uplatnění opatření proti nečinnosti se již nepodává. Správným postupem je nyní podat správní žalobu proti nečinnosti povinného subjektu podle § 79 soudního řádu správního. Soud nařídí povinnému subjektu žádost vyřídit do stanovené lhůty. Nařídí mu také uhradit náklady soudního řízení, které na žalobu vynaložíte.

JL

  • 20. 2. 2015
  • Praha
možná je lepší nejdříve zaslat povinnému subjektu ještě nějakou předžalobní výzvu, protože žaloba proti nečinnosti trvá u MS v Praze přes 6 měsíců, navíc náklady řízení zdaleka nepřiznají vždy (pokud se jim zdá věc příliš jednoduchá apod. nepřiznají např. náklady právního zastoupení)

ernym

  • 21. 2. 2015
Také mě napodlo poslat ještě přípis (předžalobní výzvu) přímo k rukám genárálního ředitele a v kopii předsedovi správní rady. Uvidím jak zareagují a žalobu podám případně až poté. Osobně jsem ale předpokládal v podstatě automatické přiznání nákladů řízení nicméně o právním zastoupení stejně neuvažuji.

Vkládat reakce mohou jen přihlášení uživatelé!
Nemáte ještě u nás účet? Zaregistrujte se!

Nenašli jste odpověď na váš problém? Nezoufejte, popište nám
ho a my vám odpovíme.

Souhlasíte, že úřady nemají občanům nic tajit?

Donoři

V minulosti podpořili také

RSJ SCIO GopayFond Otakara MotejlaUS embassy