Takový postup není správný. Zákon č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů zdaleka nepožaduje takovou přísnou anonymizaci. Například údaje o veliteli sboru dobrovolných hasičů se zveřejní na základě ust. § 5 odst. 2 písm. f) zákona o ochraně osobních údajů, který výslovně umožňuje zveřejnit údaje o veřejně činných osobách o jejich veřejné činnosti.
Komu byl pronajat obecní pozemek lze zveřejnit na základě § 8b zákona o svobodném přístupu k informacím, protože jde o příjemce veřejných prostředků. Přinejmenším tedy jméno a příjmení lze zcela zákonně zveřejnit.
U pronájmu obecního bytu je problém jen s tím, že by se neměla uvést plná adresní identifikace bytu, protože tím by se zveřejnilo místo trvalého pobytu (úplná adresa) nájemce, což už je za přípustnou hranicí zveřejnění údajů o příjemci veřejných prostředků.
Míra anonymizace nebo oprávněného zveřejnění je v zásadě stejná, jako například u audiovizuálních záznamů, k čemuž si můžete stáhnout podrobnou příručku. Informace najdete i v našem starším materiálu z cyklu Desatero otevřené obce.
Bohužel nelze počítat s možností snadno právně prosadit, aby se tak zbytečně neanonymizovalo. Celé zveřejňování usnesení zastupitelstva je totiž dobrovolné, takže míra anonymizace je též zcela na uvážení toho, kdo usnesení dobrovolně zveřejňuje. Lze pouze vyvinout politický tlak, požadovat lepší zveřejňování na zastupitelstvu, získat pro tento požadavek více občanů a zastupitelů atd. Též je možné vyžádat si žádostí poskytnutí konkrétních usnesení, v nichž pak údaje musejí být uvedeny v rozsahu, který jsem uvedl výše (pokud ne, je to důvod ke stížnosti a nadřízený orgán by měl nařídit poskytnout je správně). Obec pak takto poskytnutou informaci musí zveřejnit do 15 dnů od poskytnutí podle § 5 odst. 3 InfZ. I vy sám pak takto poskytnutý zápis můžete na internetu zveřejnit.