poskytnutí nahlédnutím - aplikace §4a odst. 2 písm. d)
Jaromír Suchý
27. 3. 2018 | Počet zhlédnutí: 1407 | Počet komentářů: 1
Setkal jsem se s tím poprvé a tak jsem šokován co to je zvláštní vtip - nebo to už teď bude všední realita?
žádal jsem o informaci (kopii smlouvy, kterou se povinný subjekt musí řídit při každodenní práci, a kterou jistě má v elektronické podobě) s tím, že ji chci obdržet na svůj email
dostal jsem odpověď, že "k poskytnutí informace využíváme §4a odst. 2 písm. d - přijďte si pro ni v pracovních dnech od 6:30 do 15:00 do našeho sídla" a ničím dalším nezdůvodněné takovéto svérázné "poskytnutí informace"
předpokládám, že jediný důvod tohoto postupu je to, že jsem si za posledních 18 let dovolil už potřetí požádat o informaci, takže je potřeba chronického žadatele o informace propříště odradit
pomíjím to, že jejich sídlo nemá ani bezbariérový přístup aby se tam mohl dostat kdokoliv, ale představa, že mi tohle napíše příště někdo z Plzně nebo Ostravy, kam se dostanu tak 1x za 10 let, mě docela děsí
Podle Správního řádu – zákon 500/2004Sb. §4 odst. 1) Veřejná správa je službou veřejnosti. Každý, kdo plní úkoly vyplývající z působnosti správního orgánu, má povinnost se k dotčeným osobám chovat zdvořile a podle možností jim vycházet vstříc. Jak je takový postup úřadu v souladu s tím, že "vychází občanům vstříc"?
Tentokrát si tam ještě osobně zajdu, ale rád bych měl propříště po ruce nějakou argumentaci k tomu, aby si podobnou svévolnou šikanu odpustili - neporadíte mi?