Odmítnutí podání informace z důvodu z důvodu vytíženosti úředníků
Karel Tomek
25. 4. 2016 | Počet zhlédnutí: 1695 | Počet komentářů: 1
Jako jeden z důvodů pro odmítnutí žádosti o informace úřad uvedl že:
"Jestliže zaměstnavatel (dle zákona č. 312/2002 Sb. o úřednících samosprávných celků) pro výkon svých činností zaměstnává takový počet zaměstnanců, které plně vytíží svěřenou agendou co do rozsahu i času, pak je zřejmé, že vyhledávání informací, které jsou určeny předběžně 4,5h zpracováním (vyhledáváním), nejsou agendou (výkonem práce), jež je obsahem pracovní smlouvy pro zaměstnance odboru, a tedy jde o mimořádné úkony, kdy povinnému subjektu vzniká újma v podobě prostoje (nezaviněného), neboť nemůže zaměstnanci přidělovat práci dle smlouvy a zákona (agendových), neboť vyřizuje předmětnou žádost.
Běžné poskytnutí informace by v individuálním případě nemělo nemělo trvat déle než 15 min (ať již nahlédnutím do elektronicky vedené databáze) nebo do listinných dokumentů. "
Může úřad odmítnout poskytnout informaci z výše uvedeného důvodu?