Neúplné informace v odpovědi na žádost
Iveta Jordanová
25. 6. 2015 | Počet zhlédnutí: 2298 | Počet komentářů: 1
Jak řešit problém, kdy povinný subjekt sice odpoví na dotaz, ovšem v odpovědi neuvede pravdivé informace, či nepřizná všechny požadované informace. Zákon 106/1999 Sb. s takovou situací přímo nepočítá. Pokud povinný subjekt dostatečně nevyřídí odpověď na dotaz ani po zaslání Stížnosti, je poté možné podat žalobu proti nečinnosti správního orgánu, i když povinný subjekt činný byl, ale nikoli relevantním způsobem?
Další problém vzniká, když se povinný subjekt snaží vyvolat dojem, že poskytuje úplné a pravdivé informace, avšak z jiných zdrojů lze dovodit, že tomu tak není. Tento problém se týká zejména obecních/městských společností, které jsou zcela ve vlastnictví samospráv. Informační povinnost se na ně tedy vztahuje, ale tyto společnosti prakticky nemůže zkontrolovat žádný jiný orgán kromě finančního úřadu a policie v případě trestního řízení. Setkala jsem se s případem, kdy mi vlastník společnosti (obec) tvrdil, že v rámci obecní firmy jsou propláceny pouze práce na živnostenský list, avšak v účetní závěrce se pak objevily odvody na zdravotní pojištění a sociální zabezpečení. Jak v takovém případě postupovat, když už bylo využito institutu Stížnosti? Děkuji, IJ
JL
to že úřad "něco" poskytne bohužel už není naprostá nečinnost
(ne)pravdivost informací není v ČR zajištěna (ať už úmyslná či neúmyslná) a vy budete muset před nadřízeným orgánem příp. před správním soudem tyto skutečnosti prokázat (jinak má automaticky přednost tvrzení úřadu)
ve správním soudnictví je diametrální rozdíl mezi žalobou proti nečinnosti (2tis.Kč, přednostní projednávání - cca 6 měsíců) a žalobou proti rozhodnutí (3 tis.Kč, u MS v Praze běžně i 4 roky), vzhledem k rozporuplné kvalitě justice v ČR musíte počítat i s navazující kasační stížností k Nejvyššímu správnímu soudu (+5tis.Kč sop, +advokát a další prodloužení řízení)