Jak postupovat po uplatnění stížnosti dle §16a
Jitka Limberková
12. 8. 2016 | Počet zhlédnutí: 2319 | Počet komentářů: 1
Prosím Vás o poskytnutí rady ohledně dalšího postupu poté, co již byla aplikována stížnost podle § 16a zákona č. 106/1999 Sb. a povinný subjekt zareagoval po uplynutí sedmidenní zákonné lhůty tak, že místo aby stížnost předal nadřízenému orgánu, tak mně opět poskytl pouze částečnou odpověď. Níže uvádím časovou posloupnost kroků, které byly v dané záležitosti učiněny: 4.7.2016 jsem požádala obecní úřad o poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb. 13.7.2016 jsem obdržela neuspokojivou odpověď, která byla značně vyhýbavá a spíše neřešila moji žádost o informaci. 29.7.2016 jsem podala stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace podle § 16a zák. č. 106/1999 Sb. 8.8.2016, čili po deseti dnech, jsem obdržela odpověď od povinného subjektu - obecního úřadu. Obsah této odpovědi řešil moji žádost o informaci opět pouze částečně. Obecní úřad však navíc při vyřizování stížnosti na postup nepostupoval v souladu s § 16a zák. č. 106/1999 Sb., jelikož se jal uspokojit moji stížnost již v době, kdy měla být postoupena k projednání nadřízenému orgánu. V zákoně č. 106/1999 Sb. jsem se nedočetla, jak v takovém případě dále postupovat, abych se domohla uspokojivé odpovědi na podanou žádost o informaci, proto jsem se rozhodla požádat Vás o odbornou pomoc. Děkuji předem za Váš čas věnovaný odpovědi.