Elektronická podoba zápisů z jednání Zastupitelstva a Rady
Jan Votava
9. 2. 2015 | Počet zhlédnutí: 1981 | Počet komentářů: 1
Vyžádal jsem si od města zápisy ze zastupitelstva a z rady města za období 4 let. Město po mě požaduje úhradu, jejíž podstatná část je poplatek za skenování dokumentů. To se mi nezdá správné, když ty dokumenty vyhotovují sami (nejspíš) ve Wordu, měli by tedy mít k dispozici jejich elektronickou podobu rovnou, bez skenování z papírové podoby. Ve spisovém a skartačním řádu se uvádí, že "Spisová služba je vedena elektronicky s použitím aplikace Spisová služba od spol. GEOVAP". Znamená to, že mají uchovávat i elektronickou podobu těch zápisů? Výrobce aplikace tvrdí, že je možné vést jen evidenci elektronicky a vlastní dokumenty uchovávat papírově. (a nebo i elektronicky v aplikaci). Zajímavý mi z tohoto pohledu přijde i par. 5 vyhlášky MV ČR o spisové službě (191/2009), nejsem si ale jist, zda jej lze aplikovat? Z něj by totiž plynulo, že elektronická evidence = elektronické dokumenty Pro lepší představu přikládám část mé korespondence.