1) V zásadě platí, že poskytnutí informace žadateli musí povinný subjekt posoudit tak, jako by šlo o zveřejnění na internetu. Pokud mu informaci poskytne, sděluje tím, že nepovažuje informaci za chráněnou před zveřejněním na internetu.
Výjimky připadají v úvahu tehdy, pokud se v režimu InfZ poskytuje informaci žadateli, který je ale zároveň v nějakém jiném specifickém postavení, na základě kterého konkrétně vůči němu odpadá ochrana poskytované informace. Například by šlo o zastupitele obce, který by se v režimu InfZ v kombinaci s přístupem k informacím zastupitele dle zákona o obcích mohl dozvědět některé osobní údaje. Pak je tento příjemce informací dále povinnen takové informace chránit a nesmí je zveřejnit na internetu.
Aktualizace 2015: Určitá odchylka se v poslední době uznává u takových osobních údajů, které se týkají také soukromí osob (nikoli tedy například osobních údajů, týkajících se veřejné činnosti). U těch se má za to, že ani žadatel, který je získal na základě žádosti, by je neměl zveřejnit na webu, protože takové zveřejnění pedstavuje významně větší zásah do soukromí, než zpřístupnění konkrétním osobám na základě jejich indivivuální žádosti. Uplatňuje se tak § 5 odst. 3 zákona o ochraně osobních údajů.
Typicky jde o informace o platech a odměnách, ovšem i u těchto typů osobních údajů platí, že čím vyšší je postavení osoby, které se osobní údaje týkají, tím více převládá veřejný zájem na jejich veřejné znalosti. Žadatel by tedy neměl na internetu zveřejnit jen takovéto osobní údaje osob v nižším postavení, zatímco u osob ve vyšším postavení je zveřejnit může.
2) Žadatel není povinen informovat o svých záměrech, jak naloží s poskytnutými informacemi.
3) Situace pro žadatele=FO a pro žadatele=NGO se při poskytování informací nijak neliší, vyjma náležitostí žádosti, kdy u právnické osoby musí být uvedeno, kdo a z jakého titulu za právnickou osobu jedná.