Krádež na internetu

Denisa

20. 1. 2016 | Počet zhlédnutí: 3334 | Počet komentářů: 1

Dobrý den, mám otázku ohledně krádeže na internetu. Jedná se o dva lidi. Jeden mě okradl o přibližně 4 600,- Kč a druhý o 2 000,- Kč. V obou případech se jedná o mobilní telefon, na který byly zaslány peníze, ale zboží nebylo dodáno. Jak mi může pomoct Policie, když zajdu na obvodní oddělení a obeznámím je s mou situací, resp. přítelovou situací? Na pána, který mě okradl o 4 600,- Kč, mám dost kontaktů ( Facebook, mobilní telefon) a vyfocený občanský průkaz. Jakým způsobem mohu získat své peníze zpět? Je to pro mne dosti důležité, jelikož jsem studentka a takovou ztrátu si nemohu dovolit. Děkuji za rychlou pomoc a odpověď, Denisa.

22. 1. 2016

Dobrý den, předpokládám, že už jste sama písemně (či mejlem) vyzvala prodejce o zaslání zboží a nebylo z jeho strany reagováno, či o odstoupení od smlouvy s žádostí o vrácení zaslané fin. částky. Určitě zajděte na místní obvodní oddělení policie (nejlépe přítel jako poškozený), vemte s sebou všechny podklady k případu - pokud máte mejlovou korespondenci, Vašš výzvy prodejci, výpis z účtu s odesláním fin. částky na účet prodejce, jiné potvrzení o platbě, kontakty na prodejce, Vaši OP) a oznamte krádeže. V případě škody do 5000 Kč se bude jednat o přestupek, ale policie musí věc prošetřit (někdy stačí i upozornění prodejce na tom, že věc řeší policie), požádáte podle § 58 odst. 4 přestupkového zákona o tom, že chcete být jakožto oznamovatel-poškozený vyrozuměn. Také se může stát, že se jedná o opakované jednání ze strany prodejce, pak může společně škoda překročit částku 5000 Kč a bude se jednat o trestný čin. 

Vkládat reakce mohou jen přihlášení uživatelé!
Nemáte ještě u nás účet? Zaregistrujte se!

Nenašli jste odpověď na váš problém? Nezoufejte, popište nám
ho a my vám odpovíme.

Taky vám vadí nečinnost policie?

Donoři

V minulosti podpořili také

RSJ SCIO GopayFond Otakara MotejlaUS embassy