Jak se genderově citlivá výuka liší od běžného způsobu vyučování?
11. 12. 2017 | Počet zhlédnutí: 986 | Počet komentářů: 1
Existují dvě pojetí genderové rovnosti na školách. První se vztahuje k rovnosti v šancích. Předpoklad je, že dívky a chlapci mají pracovat se stejnými materiály, mají řešit stejné úkoly a mají být posuzováni podle stejných kritérií. Tím jsou zajištěny jejich rovné příležitosti. Druhým přístupem je rovnost ve výsledcích. Cílem je, aby dívky a chlapci dosahovali v průměru shodných či obdobných vzdělávacích výsledků, tj. aby nedocházelo k systematickému znevýhodňování jedné skupiny. Oba přístupy je dobré kombinovat, aby bylo umožněno každé dívce a každému chlapci rozvíjet své osobní dispozice a zájmy bez ohledu na genderové představy panující v dané společnosti. Konkrétní situace, ve kterých by se měly tyto přístupy aplikovat najdete u otázky V jakých konkrétních situacích se v českém školství projevuje genderové uspořádání?.
Více informací a charakteristiky genderově rovné školy naleznete zde:
http://www.otevrenaspolecnost.cz/knihovna/1291-genderove-citlive-vedeni-skol-2007
Právníci a studenti vyšších ročníků práv - pošlete nám
e-mail