Bez znalosti konkrétního případu nelze dobře odpovědět. Roli například může hrát, zda jde o samosprávný celek a samostatnou nebo přenesenou působnost, kdy může nadřízený orgán také věc převzít anebo změnit rozhodnutí.
Pokud by šlo o určitý druh administrativního ping-pongu, pak lze proti rozhodnutí nadřízeného orgánu podat žalobu, podrobnosti tohoto postupu najdete ZDE.
Pokud jde o samotné nepředložení celého spisu, jde o problematickou situaci, kterou bohužel nelze řešit opravnými prostředky podle InfZ, a proto je nutné to řešit jinak - např. správní žalobou, ačkoli nelze s jistotou tvrdit, že ji v takovém případě lze podat. Lze říci, že tendence v judikatuře jsou poslední dobou takové, že aktivní legitimace ke správní žalobě se vykládá teleologicky (tj. podle účelu) a i při nesplnění procesních požadavků pro podání správní žaloby se toto právo dovozuje. Jinak by totiž mohly povinné subjekty - podobně jako ve vašem případě - celý proces zablokovat a úprava by se stala bezzubou.
Jako ještě lepší řešení se jeví podání stížnosti podle § 175 správního řádu, tj. stížnosti proti nevhodnému chování úředních osob nebo proti postupu správního orgánu. Stížnost se podává přímo u povinného subjektu. Pokud budete s rozhodnutím povinného subjektu nespokojen nebo pokud povinný subjekt do 60 dnů neodpoví, lze si stěžovat u nadřízeného orgánu.
Třetí možnost má o stupeň nižší formální povahu. Na povinný subjekt lze podat neformální stížnost rovnou k nadřízenému nebo dohlížejícímu orgánu, v níž se budete dožadovat zásahu nadřízeného orgánu za účelem zjednání nápravy. Úspěch tohoto řešení závisí na benevolenci nadřízeného orgánu.