Náležitosti žádosti - stížnost proti nevyřízení
Ludvík Mlčuch
14. 7. 2015 | Počet zhlédnutí: 2141 | Počet komentářů: 1
24.6.2015 jsem mailem na podatelnu Městského úřadu Postoloprty,zaslal žádost podle InfZ o poskytnutí informace,po uplynutí 15 denní lhůty,kdy jsem požadovanou informaci neobdržel,jsem starostovi města zaslal připomenutí,v odpovědi mi sděluje,že moje žádost nesplňuje podmínky dle InfoZ a bude vyřizována jako normální žádost občana.Chci proto podat stížnost na postup úřadu při vyřizování mé žádosti.Mám ji poslat přímo Krajskému úřadu v Ústí nad Labem a nebo ji mám podat prostřednictvím Městského úřadu Postoloprty ?Mohu ji poslat také mailem,nebo musí být podána pouze písemně ? Oba maily/žádost,připomenutí a odpověď starosty města/ přepošlu samostatně.
JL
především musíte již v žádosti uvést, že se jedná o "žádost podle zákona č.106/1999Sb. o svobodném přístupu k informacím", musíte také uvést kontaktní adresu a datum narození
pokud byly v žádosti nějaké formální nedostatky je možná rychlejší podat novou žádost než opravné prostředky
do stížnosti uveďte, že jste dne xy podal žádost podle InfZ o xy a povinný subjekt danou žádost v zákonem stanovené lhůtě nevyřídil (informace neposkytl ani nevydal rozhodnutí o odmítnutí), žádejte tedy aby bylo povinnému subjektu přikázáno žádost vyřídit ve stanovené lhůtě
někdy také můžete navrhovat, aby nadřízený orgán věc převzal a informace (které již musejí být v předkládaném spisu) sám zpřístupnil