Informace v souvislosti s výkonem funkce zastupitele MČ

Vladimír Šraier

29. 6. 2017 | Počet zhlédnutí: 1371 | Počet komentářů: 1

Dne 1.6.2017 jsem požádal prostřednictvím datové schránky a.s. ve 100% vlastnictví MČ o informace v souladu s § 51 odst. 3 písm. c) Zákona o hlavním městě Praze.

Na žádost nebylo nijak reagováno. Jak mám postupovat?

Oldřich Kužílek

Poradce pro otevřenost veřejné správy

29. 6. 2017

Žádost jste tedy podal jako zastupitel. Při uplatnění práva na informace zastupitele podle § 51 odst. 3 písm. c) zákona o hlavním městě Praze se v otázkách, tímto zákonem neupravených, dále postupuje s použitím zákona o přístupu k informacím. Pokud povinný subjekt – zde veřejná instituce (a.s. ve vlastnictví MČ) zůstane v nečinnosti, je třeba podat stížnost podle § 16a Informačního zákona. Podává se do 30 dnů od okamžiku, kdy měla být žádost vyřízena. Tento okamžik zákona o hl. m. Praze neupravuje (jde o chybu – neodůvodnitelnou odchylku od prakticky stejné úpravy v zákoně o obcích), a lze ji vykládat buď tak, že lhůta je 30 dnů analogicky s předchozím ustanovením § 51 odst. 3 písm. b) zákona o hl. m. Praze, anebo je 15 dnů při aplikaci InfZ.

Stížnost se podává k povinnému subjektu, který jí buď vyhoví (ukončí nečinnost) anebo předá nadřízenému orgánu, který o ní do 15 dnů rozhodne. Nadřízeným orgánem je v případě a.s. ovládané obcí ve světle judikatury předseda představenstva, případně ředitel.

Pokud nadřízený orgán stížnosti nevyhoví (nenařídí povinnému subjektu žádost ve lhůtě vyřídit), lze se bránit správní žalobou.

Vkládat reakce mohou jen přihlášení uživatelé!
Nemáte ještě u nás účet? Zaregistrujte se!

Nenašli jste odpověď na váš problém? Nezoufejte, popište nám
ho a my vám odpovíme.

Souhlasíte, že úřady nemají občanům nic tajit?

Donoři

V minulosti podpořili také

RSJ SCIO GopayFond Otakara MotejlaUS embassy