Žádost jste tedy podal jako zastupitel. Při uplatnění práva na informace zastupitele podle § 51 odst. 3 písm. c) zákona o hlavním městě Praze se v otázkách, tímto zákonem neupravených, dále postupuje s použitím zákona o přístupu k informacím. Pokud povinný subjekt – zde veřejná instituce (a.s. ve vlastnictví MČ) zůstane v nečinnosti, je třeba podat stížnost podle § 16a Informačního zákona. Podává se do 30 dnů od okamžiku, kdy měla být žádost vyřízena. Tento okamžik zákona o hl. m. Praze neupravuje (jde o chybu – neodůvodnitelnou odchylku od prakticky stejné úpravy v zákoně o obcích), a lze ji vykládat buď tak, že lhůta je 30 dnů analogicky s předchozím ustanovením § 51 odst. 3 písm. b) zákona o hl. m. Praze, anebo je 15 dnů při aplikaci InfZ.
Stížnost se podává k povinnému subjektu, který jí buď vyhoví (ukončí nečinnost) anebo předá nadřízenému orgánu, který o ní do 15 dnů rozhodne. Nadřízeným orgánem je v případě a.s. ovládané obcí ve světle judikatury předseda představenstva, případně ředitel.
Pokud nadřízený orgán stížnosti nevyhoví (nenařídí povinnému subjektu žádost ve lhůtě vyřídit), lze se bránit správní žalobou.